10 juli: Kuurconcert

Muziek staat zondag 10 juli vanaf 11.00 uur centraal in Velden. De Markt voor de kerk in Velden staat dan in het teken van het Kuurconcert. Lekker buiten in de openlucht. Dit jaar met niemand minder dan het Reünie-Orkest Limburgse Jagers. Daarnaast sluiten tientallen schoolkinderen samen met de fanfare een muziekproject af, waar ze samen met de dirigent van de fanfare onder schooltijd aan gewerkt hebben.

Met zonnige muziek, vrolijke noten en percussie-acts. Kortom; een muziekspektakel bij uitstek. Naast het Reünie-Orkest Limburgse Jagers uiteraard ook concerten van de Veldense Fanfare en Drumband en een kort optreden van de FunFare.

Het Kuurconcert is bedoeld voor iedereen die op zondagochtend zijn zinnen wil verzetten en wil genieten van ontspannende muziek. Voor toeristen een prima gelegenheid om kennis te maken met een belangrijke Limburgse cultuuruiting; de blaasmuziek. Voor inwoners van Noord-Limburg een aanleiding om hun kennismaking met de blaasmuziek nog eens te hernieuwen.