Muziekopleiding

Muziek heeft de toekomst

Muziek maken is een hobby waar je je hele leven plezier van hebt. Muziek maken is niet alleen ontzettend leuk, maar het stimuleert ook de intelligentie en sociale vaardigheden, vermindert concentratieproblemen en verbetert de motoriek, ook op oudere leeftijd.

Muziekopleiding

Wil je graag je muziekopleiding starten? Dan kijken we samen welk instrument je voorkeur heeft en bij je past. De muziekopleiding bestaat uit praktijklessen (wekelijks) en een theorieopleiding (een cursus per examencyclus). Een praktijkles duurt 20 minuten en wordt gegeven door gecertificeerde docenten in de BMV in Velden.

FunFare en Drumband / Fanfare

Na ongeveer een jaar geoefend te hebben is het tijd om ook samen muziek gaan maken bij de FunFare. De FunFare is een opleidingsorkest waarin de leerlingen van de Fanfare Velden wekelijks repeteren en optredens geven, bijvoorbeeld tijdens het kuurconcert of kerstconcert. Na het behalen van je A-diploma mag je meedoen met de fanfare of drumband.

Kosten

Fanfare Velden vindt het belangrijk dat muziekles betaalbaar blijft. Daarom betaalt de vereniging mee aan de muziekopleiding. Wil je muzieklessen volgen, maar heb je een kleine portemonnee? Dan kun je mogelijk een beroep doen op het Jeugdfonds Sport & Cultuur Venlo.

Contact

Neem bij vragen, een proefles of aanmelding contact op met Mirjam Hinssen: tel. 06-10180501.
Wij geven je graag meer informatie!