Muziekspektakel bij het afscheid van onze gemeente

Op zaterdag 19 en zondag 20 december 2009 zullen er in de Maaspoort te Venlo meer dan 450 inwoners op grootse wijze muzikaal afscheid nemen van de Gemeente Arcen en Velden. Negen verenigingen, die samen een orkest met koor vormen van 168 harmonie- en fanfare-musici, 43 drumbandleden, 231 zangers en zangeressen, 12 dirigenten en diverse solisten, werken mee aan dit muziekspektakel.

Het programma is een aaneenschakeling van instrumentale en vocale hoogstandjes, waarbij ruimte is voor zowel plaatselijk als internationaal repertoire. Indrukwekkende klassieke composities als de Bolero en Also sprach Zarathustra worden afgewisseld met eigentijds entertainment van onder andere High School Musical. De drumbandleden zorgen met een pakkend ritmisch verhaal voor een performance van de bovenste plank. De solisten ontroeren het ene moment met een fluisterende stembeheersing, het andere moment slaat de vlam in de pan en gaan alle remmen los. Nard Reijnders tekent voor de artistieke leiding.

Door de technische faciliteiten in de Maaspoort kan met vele effecten, belichtingsmogelijkheden en verrassende filmbeelden gewerkt worden.

Als op 19 december de lampen op het podium worden ontstoken zal iedereen vaststellen dat de uitgangsgedachte ‘Same Verder!’ in De Maaspoort duidelijk hoor- en zichtbaar is. Dit allemaal dankzij een recordaantal eendrachtig samenwerkende inwoners van de gemeente Arcen en Velden. Dit unieke muzikale spektakel vormt zowel het afscheid van de 208 jarige gemeente Arcen en Velden als de opmaat naar de fusie met de gemeente Venlo.

‘Same Verder!’ vindt plaats op zaterdag 19 december om 20.15 uur en zondag 20 december om 15.00 uur in Theater De Maaspoort in Venlo.

Voorverkoop
Kaarten kosten in de voorverkoop € 12,- per persoon (max. 10 kaarten p.p.) inclusief gebruik garderobe en 1 consumptie in de pauze, en zijn vanaf zaterdag 28 november, vanaf 12.00 uur verkrijgbaar bij drie lokale verkooppunten: Winkelbedrijf Cup in Arcen, Woon- en slaapcomfort Peute in Lomm en Kwalitaria in Velden. Mensen met een fysieke beperking kunnen zich voor kaarten melden bij de gemeente: (077) 359 63 01.

same verder