Spelden van Verdienste voor Henk Lommen en Annelies Somhorst

verdienste kl

Tijdens de nieuwjaarsreceptie op 5 januari heeft burgemeester Tans in Arcen Spelden van Verdienste (gemeentelijk ereteken) uitgereikt aan onze leden Henk Lommen en Annelies Somhorst.

Annelies heeft onze jeugdopleiding vanaf 1996 ondersteund. Ze heeft veel van haar vrije tijd besteed aan bestuurstaken en de intensieve begeleiding van leerlingen, contacten met de ouders en docenten. Ook de uitgave van instrumenten aan de leerlingen werd door haar geregeld en ze stond aan de wieg van Alles Kids.

Henk heeft zich 12 jaar ingezet voor het bestuur. Hij heeft nog altijd het beste voor met de drumband, die mede dankzij zijn inzet groeide naar bijna 30 leden. Ook de coördinatie van de papieractie was bij Henk in vertrouwde handen, evenals de papiercontainer bij ‘Mies’. Henk is momenteel bondsbestuurder bij de Limburgse Bond van Tamboerkorpsen in het district Venlo/Venray en heeft twee keer een LBT-concours mee georganiseerd.

Speld van verdienste
Een Speld van Verdienste is een bijzondere blijk van waardering en erkentelijkheid voor individuele burgers uit de gemeente, die zich op bijzondere wijze belangeloos verdienstelijk maakten voor de gemeenschap. De voordracht voor dit ereteken gebeurt door medeburgers.