Concert Koninklijke Militaire Kapel afgelast

Het Najaarsconcert van de Koninklijke Militaire Kapel "Johan Willem Friso" op zaterdag 4 oktober in Velden is afgelast. Dat is het gevolg van het overlijden van de oud-minister van defensie, Commissaris van de Koningin in de provincie Drenthe, de heer Ter Beek. Het voltallige orkest van de Koninklijke Militaire Kapel wordt zaterdag ingezet voor de muzikale omlijsting van de herdenkingsbijeenkomst in Assen.

kmk site

Initiatiefnemer Gemeente Arcen en Velden en Muziekvereniging Fanfare Velden, die de organisatie voor haar rekening had genomen, spreken van overmacht en hebben begrip voor de situatie. Vooralsnog komt er geen nieuwe datum voor een concert van de Koninklijke Militaire Kapel in Velden.

Kaart gekocht? Geld terug
De Veldense fanfare is dinsdag op de hoogte gebracht van het besluit. In totaal waren er op dat moment al zo'n 500 plaatsen voor het concert bezet. Alle mensen die kaarten hebben gekocht voor het concert krijgen de gelegenheid om hun kaarten zaterdag 4 oktober in te leveren, zij krijgen het geld dan terug. Dat kan tussen 19:00 uur en 20:00 in sporthal de Visgraaf aan de Schandeloseweg in Velden.