Concours Limburgse Drumbands in Velden

drumbandlbtOp zondag 5 oktober organiseert Muziekvereniging Fanfare Velden het bondsconcours van de Limburgse bond van Tamboerkorpsen. Het concours vindt plaats in sporthal ‘De Visgraaf’, gelegen aan de Schandeloseweg in Velden. Het evenement begint even voor 12.00 uur en duurt tot ongeveer 16.30 uur. De organisatie verwacht op deze dag negen korpsen uit héél Limburg, dit is goed voor honderden deelnemers en toeschouwers.

Drumbandliefhebbers
Niet alleen voor de drumbandliefhebber belooft het die zondag een geweldige dag te worden, maar voor iedereen zijn de drumbands fantastisch om te zien en mooi om te horen. Voor de tweede keer in de geschiedenis van de bondsconcoursen vindt het evenement in Velden plaats. Na diverse successen van de Veldense drumband, vond Muziekvereniging Fanfare Velden het tijd om dit jaar de plaatselijke organisatie van het concours weer voor haar rekening te nemen. Het concours staat onder auspiciën van de Federatie van Katholieke Muziekbonden in Nederland, de Limburgse Bond van Tamboerkorpsen is hoofdorganisator van het bondsconcours.

Alle korpsen worden beoordeeld door een deskundige jury.  Zij beoordeelt onder andere op klankverhouding, techniek en ritmiek. De jury bestaat uit H. Mennens uit Dilsen-Stokkem (B), J. Stoffels uit Thorn en A. Willems uit Neerpelt (B).

Deelnemers
Drumband Koninklijke Harmonie van Heer - Maastricht / Heer