Koninklijke Militaire Kapel zorgt voor spektakel in Velden

De befaamde Koninklijke Militaire Kapel “Johan Willem Friso” geeft zaterdagavond 4 oktober 2008 een Najaarsconcert in Velden. Sporthal de Visgraaf wordt omgebouwd tot een theater waar dit spektakel met topmusici plaatsvindt. De organisatie is in handen van Muziekvereniging Fanfare Velden.

kmk site

Adressen kaartverkoop
Toegangskaarten (inclusief 1 consumptie) zijn voor slechts € 7,50 verkrijgbaar bij onderstaande adressen.

• Venlo
    Plusmarkt Benders - Straelseweg
    Kaasspeciaalzaak De Waag - Lomstraat
  • Velden
    Kwalitaria - Markt
  • Arcen
    Winkelbedrijf Cup - Maasstraat
Muzikale reis
Tijdens dit avondvullend concert wordt u meegenomen op een muzikale reis die u brengt van het klassieke Rusland van Prokofiev en het contrastrijke Zwitserland van Cesarini naar de wereld van de pop-, film- en musicalmuziek!
Voor de pauze zal er een solistische bijdrage zijn van Diana Mols (1e piccolo KMKJWF) waarin zij haar interpretatie laat horen van het 1e deel van het fluitconcert van Khatchaturian (origineel voor viool).
Na de pauze volgt een spetterend programma met lichte muziek waarin u een geheel andere kant van het orkest te zijn krijgt. De gehele avond staat onder de artistieke leiding van dirigent Arnold Span.
Trakteer uzelf dus op een heerlijk avondje uit en laat u verrassen door de muzikale diversiteit!

Professioneel concertorkest
dirigent kmkHet optreden in Velden is een goed voorbeeld van een concert waarbij de kapel haar beste beentje voorzet als professioneel concertorkest. Met een evenwichtige en verrassende programmering, een podium, licht- en geluidsinstallatie én een keur aan topmusici belooft het concert een absolute topavond te worden. Het concert begint om 20:00 uur in de sporthal aan de Schandeloseweg in Velden.

Takenpakket Koninklijke Militaire Kapel

De Koninklijke Militaire Kapel "Johan Willem Friso" is door reorganisatie bij de Koninklijke Landmacht ontstaan in 2005. Het takenpakket omvat onder meer de muzikale omlijsting bij officiële ontvangsten van staatshoofden en ambassadeurs door Hare Majesteit de Koningin, het opluisteren van militair ceremonieel en het geven van relatieconcerten. In de agenda wordt de balans gezocht tussen het grote aanbod militair protocollaire en ceremoniële optredens én het optreden als concertorkest.

Muzikaal weekend
Fanfare Velden combineert het optreden van de Koninklijke Militaire Kapel “Johan Willem Friso” met de organisatie van het Bondsconcours van de Limburgse Bond van Tamboerkorpsen (LBT). Dat vindt daags na het concert plaats op zondag 5 oktober, eveneens in sporthal de Visgraaf. Zo'n tien drumbands uit heel Limburg nemen dan deel aan het concours om hun muzikale kwaliteiten door een deskundige jury te laten beoordelen.