Succesvol concert met kinderen basisschool

voorspeelavond kleinHet concert dat de fanfare donderdagavond 27 maart gaf met kinderen van groep 4/5 van de Sint Sebastianusschool, was een groot succes. Iedereen deed enthousiast mee en het publiek, waaronder vele ouders, opa's en oma's reageerden positief.

Dit concert was het slot van een kennismaking die de kinderen in de afgelopen maanden op school hebben gehad met muziek. Deze kennismaking is door de Veldense fanfare samen met de school geïnitieerd om de jeugd enthousiast te maken voor muziek. Het concert was bedoeld als ludieke afsluiting van die lessen en geeft de jongens en meisjes de mogelijkheid om deze ontwikkeling door te zetten. Overigens volgt later met de Sint Andreasschool een zelfde project, zodat ook die kinderen op een speelse manier kennis maken met muziek.

'Instrumentaal Voorbereid Muziekonderwijs' biedt de kans om de kinderen
spelenderwijs mee te nemen in de wereld die muziek heet. Als genoeg
enthousiaste kinderen zich aanmelden start maandag 12 mei de eerste les van
het 'Instrumentaal Voorbereid Muziekonderwijs'.

Tijdens de lessen besteedt een ervaren muziekdocent direct na school uitgebreid aandacht aan de ontwikkeling van het gehoor, ritmes en noten. De kinderen leren dit samen door te klappen, zingen en blokfluit spelen. Dat allemaal in een klein
groepje met leeftijdsgenootjes. De jongens en meisjes krijgen op maandagmiddag na school 50 minuten les op de Sint Sebastianusschool. Het 'Instrumentaal Voorbereid Muziekonderwijs' duurt ongeveer één jaar. Bij aanvang in mei is de opleiding vlak voor de zomervakantie van 2009 afgerond. Daarna is een muziekopleiding bij de fanfare uiteraard een optie.

Dankzij subsidie van de gemeente Arcen en Velden bedragen de kosten voor het eerste deel van de opleiding van mei 2008 tot en met december 2008 slechts 75 euro, inclusief sopraan blokfluit van hout.