EMail Afdrukken

Wanneer:
zaterdag, 27 december

Omschrijving

De landelijk bekende zangeres Pearl Jozefzoon treedt zaterdag 27 december op als blikvanger bij een grandioos Promsconcert in Velden.  Blaasmuziek, percussie, zang en dans staan dan centraal bij het Promsconcert, genaamd ‘Celebration! 150 jaar Fanfare Velden’. De fanfare sluit haar bijzondere jubileumjaar hiermee op een unieke manier af en rekent in totaal op honderden toeschouwers.

Pearl Jozefzoon speelt vanaf september de hoofdrol in musical Dreamgirls in de grootste regiotheaters van Nederland. In 2011 werd ze vooral bekend als finalist van The Voice of Holland. Ze won ‘Van Popster Tot Operaster’ en zong in het televisieprogramma Mattheüs Masterclass. In 2012 veroverde ze de tweede plek op het Nationaal Songfestival. En in oktober 2011 stond Pearl op het podium als speciale gast van Nick & Simon bij Symphonica in Rosso in een uitverkocht GelreDome.

Ook regionale artiesten
Naast Pearl Jozefzoon is de fanfare er ook in geslaagd om regionaal bekende artiesten en groepen naar het dorp te halen. Denk hierbij aan Eva Wijnen (Melderslo - bekend van The Voice Kids), Linda Zijlmans (Venlo),Auke Classens (Oirlo), Roy Verbeek (Arcen), Stichting Musical Stella Duce(Venlo), enkele Veldense artiesten en Vocaal ensemble Quint (Venlo).

Veelzijdigheid Pearl Jozefzoon
Pop, klassiek, verschillende genres en stijlen gaan bij haar hand in hand. Dat blijkt uit een interview dat muziekblad ‘Klankwijzer’ onlangs hield met Pearl Jozefzoon. Zingen met begeleiding van een orkest is haar helemaal op het lijf geschreven. Met begeleiding van een blaasorkest voelt ze zich in haar element. “Spelen met een orkest vind ik echt gaaf. Het geluid van een orkest is groot en overweldigend. Heerlijk. Het neemt me mee”, verklaart de zangeres.
“Een optreden met een fanfare, harmonie, of brassband is een grote mix. Het kan gaan van een klassieke aria tot een swingend nummer. Ik hou van verschillende muziekstijlen. Dat kan ik allemaal ten gehore brengen met de rijke begeleiding van een orkest”, vertelt ze in ‘Klankwijzer’.
Bij het Promsconcert in Velden zal Pearl Jozefzoon naast meerdere nummers met de fanfare ook samen met de Veldense drumband een uniek optreden verzorgen. In totaal met zo’n 20 slagwerkers. Hoe bijzonder is dat?

Nieuwe locatie: ‘De Vilgaard’
De gloednieuwe sporthal van Brede Maatschappelijke Voorziening ‘de Vilgaard’ is gekozen als concertlocatie en wordt omgetoverd tot een professionele concerttempel. Op dit moment is de bouw nog in volle gang, maar deze loopt zo voorspoedig dat de gemeente Venlo hier in overleg met de fanfare afspraken over heeft gemaakt.

Locatie:
Velden