Fanfare zoekt nieuwe dirigent

Muziekvereniging Fanfare Velden zoekt op korte termijn een dirigent m/v voor het fanfareorkest.

Muziekvereniging Fanfare Velden heeft in het afgelopen jaar haar 155-jarig bestaan gevierd en bestaat uit een fanfareorkest en een slagwerkgroep. Daarnaast wordt er nog in enkele kleinere (jeugd-) groepen en ensembles met veel plezier muziek gemaakt. Het orkest bestaat uit 45 enthousiaste muzikanten en wil kwalitatief goed musiceren op een niveau dat bij haar past en haalbaar is. Het plezier in muziek maken en de gezelligheid binnen de vereniging zijn daarbij heel belangrijk.

Om dit te bereiken wil het fanfareorkest een juiste afgewogen muziekkeuze en een passende concertprogrammering maken voor een breed publiek, waarbij ook gestreefd wordt naar voldoende uitdaging op muzikaal niveau. Er is veel aandacht voor jeugd en opleiding, met als doel een continue groei en aanwas van nieuwe muzikanten tot stand te brengen. Om zo een toekomstbestendige vereniging te kunnen blijven met daarbij een hoog aanzien en een sterk imago in Velden en zo mogelijk ook daarbuiten.

Hieronder vind je een profielschets van de kandidaat die wij voor ogen hebben:

• Je bent in staat het korps op een zodanige wijze te coachen dat zowel de jeugd als ook de oudere muzikanten geïnspireerd blijven,
  • Je brengt en houdt balans tussen ontspanning en ambities: met plezier muziek maken is belangrijk, maar soms mag het ook serieus om te kijken op welk niveau we ons bevinden,
  • Je maakt deel uit van de muziekcommissie en komt in onderling overleg tot een muzikale planning en repertoirekeuze,
  • Je denkt mee aan het beleidsplan van onze vereniging,
  • Je bent in het bezit van een erkend conservatoriumdiploma HaFaBra directie,
  • Je hebt kennis van- en je bent verbonden met de HaFaBra-wereld,
  • Enige ervaring als dirigent is gewenst.

Het fanfareorkest repeteert elke donderdagavond van 20:30 uur tot 22:30 uur.

Sollicitatieprocedure

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Stuur dan vóór 15 maart a.s. je CV, vergezeld van een motivatie naar ons secretariaat: Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. .

Je sollicitatie zal behandeld worden door een sollicitatiecommissie. Na een eerste selectie op basis van brieven en CV’s worden enkele kandidaten uitgenodigd voor een gesprek. Een proefdirectie kan deel uitmaken van de procedure. Het opvragen van referenties en het bezoeken van een repetitie van een vereniging van de sollicitant kan tevens tot de procedure behoren.