Promotie met lof!

De drumband is zaterdag 8 december tijdens het bondsconcours in Etten-Leur met 92.33 punten gepromoveerd naar de eredivisie.

promotie 1
De slagwerkers tijdens het concours.

Na een intensieve voorbereiding, flink repeteren en diverse concerten wist dirigent Harrie van Otterdijk deze geweldige prestatie met de 24-koppige groep te bereiken. Er werden twee prachtige concertwerken uitgevoerd, Autumn Paintings en Four Imaginary Scenes, waarvoor de fanatiekelingen hetzelfde aantal punten behaalden. Zo'n hoge score is door de Veldense slagwerkers nooit eerder behaald. Het aantal punten was zelfs goed voor het predikaat 'lof der jury'. Op de facebookpagina was het hele concours real-time te volgen.

etten-leur-20121208-00188
De reactie na de prijsuitreiking...

Feestelijk onthaal
promotie 2Zaterdagavond werd het gezelschap op de Markt in Velden feestelijk verwelkomt door de fanfare. Wethouder Stephan Satijn was present om de feestvierders namens het gemeentebestuur toe te spreken en te feliciteren. Na het onthaal ging het feest uiteraard verder tot in de kleine uurtjes.

Uitslag en regelementen
Kijk op de site van de muziekbond voor de score en meer uitleg.

Media-aandacht
Na de uitslag besteede L1, Dagblad de Limburger en Omroep Venlo aandacht aan deze fantastische score.

Concours SponsorDank
De drumband bedankt concourssponsor AM en Lozon Transport & Logisitiek voor het beschikbaar stellen van de trailer om al het instrumentarium te vervoeren.