Veerconcert aan de Maas

Een uniek zomeravondconcert met Harmonie en Fanfare aan de beide maasoevers

Zaterdag 11 juli, 20.30 - 23.00 uur

poster

Een prachtige zwoele zomeravond, het overdag opgewarmde water van de Maas baant zich dampend een weg door de dorpen op weg naar grote wilde zee. Op het ritme van het karakteristieke geratel van de veerpontketting klinkt muziek aan de beide maasoevers. De ondergaande oranje zon begeleidt de avondgasten op hun gang over het water, het pontje deint over de zachte golven van de rivier. De luidkeels lachende veerman vermaakt de genietende bezoekers met ludieke anekdotes en sterke verhalen………

Een passage uit een vakantieroman, een fata morgana of gewoon realiteit? Binnenkort zullen we het weten. Harmonie St. Joseph uit Grubbenvorst en Muziekvereniging Fanfare Velden hebben in samenwerking met veerbedrijf Ton Paulus in ieder geval een aantal items samengevoegd om dit realiteit te maken, de weergoden mogen de rest doen.

Op zaterdag 11 juli 2015 wordt op de oevers van Velden en Grubbenvorst ter hoogte van de veeroversteek een uniek zomeravondconcert uitgevoerd. Aan Grubbenvorster zijde neemt Harmonie St. Joseph plaats terwijl Fanfare Velden zich aan de andere zijde van de Maas posteert. Om beurten zullen wij een aantal muziekwerken ten gehore brengen. De gasten worden per veerpont van de ene naar de andere kant overgezet. Onderweg worden ze door een bijzondere gast bijgepraat over de musicerende verenigingen, de muziekwerken die ten gehore worden gebracht, de historie van veerbedrijf Paulus en een stukje Maasgeschiedenis van Grubbenvorst en Velden. Aan beide kanten van de Maas is er gelegenheid tot het nuttigen van een verkoelende consumptie. Al met al voldoende ingrediënten voor een prachtige zomerse muzikale beleving.

Neem gerust een deken mee en neem plaats op de aanwezige strobalen. Houdt u van meer comfort, dat kan ook, laat u verrassen!