gerkoopmansVeldens Tweede Kamerlid Ger Koopmans (CDA) schenkt jaarlijks een bedrag van € 1.000 aan Fanfare Velden. Het doel van de donatie is de muziekopleiding van jongeren.  Ger Koopmans maakte dit tijdens het optreden van Alles Kids op het Kuurconcert in Lomm bekend. Fanfare Velden is enorm blij met de schenking en zorgt dat het bedrag goed wordt besteed!

Commissaris Arriva
Ger Koopmans is benoemd tot Commissaris in de Raad van Commissarissen van Vervoersbedrijf Arriva. Hij wil het geld dat hij daarvoor beschikbaar is gedeeltelijk besteden aan goede doelen (onder andere Scouting Nederland, maar ook de afzonderlijke jeugdopleidingen van muziekverenigingen in Arcen, Lomm en Velden). Zolang hij commissaris is wordt dit bedrag jaarlijkse gedoneerd.

Alles Kids
Fanfare Velden besteedt de schenking onder andere aan jeugdorkest Alles Kids. In dit orkest spelen jeugdige muzikanten van de Koninklijke Harmonie Arcen, Harmonie St. Antonius Lomm en Muziekvereniging Fanfare Velden. Doelstelling van Alles Kids is om de leerlingen in een vroeg stadium met samenspel in aanraking te laten komen en zo op te leiden voor het grote orkest in Arcen, Lomm of Velden.