Fanfare

Dirigent
rob moersDe fanfare stond van 2011 tot 2020 onder leiding van Rob Moers. Rob is als dirigent actief bij diverse verenigingen en hij werkt als slagwerkdocent van verschillende hafabra orkesten. Hoogtepunten uit zijn carrière zijn deelname aan het Nederlands Studenten Orkest als paukenist / slagwerker, gastdirecties en stages bij de Koninklijke Militaire Kapel en het Nederlands Promenade Orkest.

dirigent theo schreurs fanfare velden siteVoordat Rob Moers kwam, stond het orkest vele jaren onder leiding van Theo Schreurs. Onder leiding van Theo Schreurs werd de Veldense fanfare Limburgs kampioen in 2007 en promoveerde zij naar de tweede divisie. Samen met het orkest beleefde Theo prachtige momenten. Denk daarbij aan de succesvolle Kuurconcerten in de gemeente Arcen en Velden, Gekke Maondaags Konserten in Velden en Same Verder in de Venlose Maaspoort.

Tweede divisie
In 2013 presenteerden de muzikanten zich voor het eerst in haar geschiedenis op een concours in de 2e divisie. De jury beloonde het optreden van de Veldense enthousiastelingen met 82,83 punten. Dat betekent een dikke eerste prijs. Voor de vereniging is het dan ook duidelijk dat zij in de tweede divisie thuis hoort en daar op een hoog niveau in meespeelt.

fanfare concours 2007
De fanfare promoveerde in 2007 naar de tweede divisie
(voorheen ere-afdeling).

Activiteiten
De fanfare en drumband treden op bij tal van activiteiten, o.a. intocht St. Nicolaas, begeleiden communicanten naar de kerk, opluisteren St. Maartensfeest, serenades verzorgen bij 50-jarige huwelijken en koninklijke onderscheidingen in de Veldense gemeenschap en het behalen van kampioenschappen van Veldense verenigingen.

fanfare tijdens kuurconcertTevens organiseert de fanfare regelmatig concerten, waaraan zij zelf natuurlijk ook acte de presence geeft. Denk hierbij aan het jaarlijkse Kuurconcert en uitwisselingsconcerten met collega muziekverenigingen.

Normal 0 21 false false false NL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Onder leiding van Theo Schreurs werd de Veldense fanfare Limburgs kampioen in 2007 en promoveerde zij naar een hogere divisie.